9 en 10 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu 9 en 10 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

9 en 10

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

13 Juni 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

9.
Excuses voor dit late berichtje.
Vandaag eerst een stuk lekker rijden. Eerst langs de Jaknikkers en een bijna verlaten stuk weg.
Miles lang. Daarna iets terug draaien en richting Delano.
Vanaf hier naar Sequoia park. Wat een heerlijke weg omhoog in dit park zeg.
relaxe rijden en wat ik nog nooit gedaan heb, mijn jas uit en in de koffer gedaan. Het was warm en de snelheid erg laag. Dit als excuus.
Ben bij de Sherman Tree geweest, mooie vergezichten en een stuk tussen die giganten door gelopen. Wat zij die bomen breed. Niet eens zo zeer erg hoog, maar erg breed aan de onderkant. Mr Sherman heeft er zelfs een woning in gemaakt, zo groot is dat.
Bij mooi uitzichtpunt, wat een eind lopen lopen en klimmen was, zag ik op de terugweg een Lizzard zitten. Deze had blauwe kleuren. Vlak daar bij nog een, maar dan bruiner.
Op de terugweg van de Sherman tree, werd ik getipt over een.......beer!! Yeah. Deze liep met har jongen de schors van de bomen te rukken op zoek naar voedsel. De jonkies hadden hier niet veel geduld voor en klommen maar in de bomen.
Dit bezoek nam vel tijd in beslag en na wat zoeken kwam ik in Fresno in een Motel terecht. Was een beetje shovele boel daar, maar ik heb heerlijk geslapen. Behalve dan dat ik door Burgernet gebeld werd midden in de nacht.


10.
Vandaag besloten om ook Yosemiti park te bezoeken. Lekker stukje ernaar toe en redelijk op tijd daar. hier kon ik weer de natuur in al haar pracht aanschouwen. Mooie vergezichten, watervallen en mooie toerwegen.
Hier wilde ik wel veel bijzondere punten bezoek en dat heb ik ook gedaan. Dat hield wel in dat ik wat laat weer eruit ging. het plan was om in de buurt van Merced te overnachten, maar ik vond op al wat ergens anders. Dit was een wat luxere Lodge. Was niet erg en ik had de beschikking over 2 Kingsize bedden. Wat moet je daar mee als je alleen bent. Maar goed, zwembad erbij en een echte Diner.
Hier mijn eerste echte maaltijd gegeten. Met steak en al. Cooked Patato met sauercream en butter. Errug lekker en een ijsje als toetje.
Morgen het plan om over te steken naar de kust en dan via Highway 1 naar LA terug te rijden.
Joan is al onderweg deze kant op, maar zij gaat ook nog wat leuke dingen voor haar bekijken.
Little White Horse Canyon en Zion Nat Park. ben benieuwd naar haar verhalen. Op dit ogenblik heeft ze geen bereik.
Zondag, Vaderdag, zien we elkaar in LA in het Hacienda hotel.
ltr

  • 14 Juni 2014 - 09:33

    Je LYvje:

    Schatje, dat werd wel tijd, een fatsoenlijke maaltijd! ;-D
    Dat gaat een leuke Vaderdag worden!
    Ben benieuwd naar de foto's! Dat huis in een boomstam, cool!
    Had je nog een Australie-deja vu, rijdend over de verlaten wegen, geen eten en drinken rondom Yosemite...
    Hier in de Lage Landen moeten we weer zien te landen na een weergaloze voetbalwedstrijd. Voorlopig genieten we na!
    Have fun on Highway 1!
    Alle liefs uit een zich reeds wereldkampioen wanend Holland!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxenz



  • 14 Juni 2014 - 12:19

    Judith Groot:

    Wat gaaf Joop, Sequoia NP en Yosemite NP, geweldig mooi daar!! En ook nog een beer met jongen gezien, echt geweldig!! Highway 1 zul je prachtig vinden, ik weet niet of het de goede tijd van het jaar is, maar als je pauzeert onderweg, altijd even met je verrekijker de oceaan afspeuren naar walvissen, you might get Lucky!
    En wat mooi toepasselijk dat je Joan gaat ontmoeten op Vaderdag! Leuk dat zij ook nog mooie NP's gaat bekijken, zo hebben jullie heel wat uit te wisselen straks.

    Enjoy the ride en van Erik moet ik zeggen (n.a.v. jouw zonder jas-rijden) "Watje! In Frankrijk rijden we met 40 graden met ons pak aan!"

    Doeg!!

    Judith en Erik

Tags: USA 2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Mariposa

Joop

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 16975

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 29 Juni 2014

USA 2014

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

MC Rode Brigade 2014

18 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

TdF Pyreneeën-Alpen 2012

12 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Duitsland - Zwarte Woud - Triberg

Landen bezocht: