Verplaatsing Arizona, Utah - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Verplaatsing Arizona, Utah - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Verplaatsing Arizona, Utah

Door: Joe, JJ

Blijf op de hoogte en volg Joop

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Moab

17.
Vannacht beide goed geslapen alhoewel JJ een Indiaan door de kamer zag zweven.
Dit was wel luxe en zelfs na het ontbijt even gezwommen in het bad van het Motel.
Hierna de boel gepakt, uitgecheckt, getankt en op weg naar Moab, Dat ligt aan de grens met Colorado net in Utah nog. Voor mij weer een staat erbij.Totaal zal dat uiteindelijk voor mij komen op 4 staten. Nu alleen Colorado nog.
Het landschap is veranderd van Dessert naar een groener stuk. meer water dus. Is ook wel weer een ander gezicht en voelt ook weer prettig Onderweg veel van die Western achtige bergjes gezien.
Bij de indianen, die langs de weg staan in stalletjes, wat sieraden gekocht.
We zijn nu nog in Utah en het rijden gaat goed. Schieten lekker op n rijden steeds met een minimalen halfvolle tank Brandstof. Toch wat geleerd van vorige trip.
Hebben nu ook MT(Mountain Time) is 8 uur verschil met NL. Tis maar dat je ut weet.
Onderweg stopte Joan bij een mooi punt met een rotsboog, 'Wilson Arc' en daar zijn we omhoog geklommen.
Camping gezocht, maar, die zaten vol of doen niets met tenten. Toch weer in een Motel terecht gekomen. is ook relaxen. In ieder geval een mooi uitzicht van het bed. Een mooie lange Rib.
Zo dadelijk eten en JJ zoekt nu wat leuks op om morgen te doen.
Nu even relaxen.
Zonet bij Zax gegeten. lekker in een Diner en niks geen fastfood, allebei een salade en samen de kippenwings. biertje erbij, heerlijk!
Nu op bed en morgen iets actiefs doen.
ltr

Een berichtje van Joan:
Nadat ik zo een tocht door 5 staten heb gemaakt valt het me op hoe verschillend elke staat is qua natuur. Toen we vandaag door Arizona reden en in de buurt van de grens met Utah kwamen begon de natuur om ons heen helemaal te veranderen, we gingen over van woestijn met redelijk wit gesteente over naar een gebied waar rode blokken opeens in het landschap voorkwamen. Zo langzaam aan nam het rood de omgeving over tot we weer in de buurt kwamen van Colorado (we zitten nu vlak bij de grens, maar nog niet in Colorado) waar het weer steeds groener werd. Heel leuk om te zien dat elke staat eigenlijk wel herkenbaar is.
Zoals papa (Joop) al vertelde zijn we nu in Moab in Utah. Hier zijn heel veel dingen te doen, van mooie wandelingen maken tot klimmen en van parachute springen tot raften. Wat we gaan doen weten we nog niet zeker, maar dat zullen jullie ongetwijfeld morgen weer van papa horen.
Ik kan alleen maar zeggen dat de reis tot zo ver super geslaagd is, en dat we een boel hebben kunnen zien en doen!

• 20 Juni 2014 - 08:12

Je LYvje:

Zo, mooi, hoor, die foto's, indrukwekkend!
    Super om 4 staten te zien, met elk een eigen uitstraling! Bijzondere wereld, daar! Duimpje omhoog! (zo jammer dat wbj.nu nog geen leuke pictogrammetjes à la WA heeft... )
    Nou, je net weer uitgebreid gesproken. Ga nu Dropbox ff bezoeken. Laters!!!
    Tiege liefs!!!!! -xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxenz-

• 20 Juni 2014 - 08:32

Jessica:

Hey luitjes,
    Allereerst mooi hoor die foto's van Wilson Arc.
    Volgens mij zweven er niet alleen indianen door Joan haar kamer maar zweven jullie ook van al het moois wat jullie zien en tegen komen.
    Gisteravond even de kaart erbij gepakt en uit gezocht hoe jullie tocht loopt vanaf LA.
    Zijn behoorlijke stukken rijden maar ook heelveel te zien man.
    Ben benieuwd naar jullie activiteit.
    Jullie kennende zal het wel iets spectaculairs worden. Morgen met spanning lezen wat het is geworden.
    Voornu weer een lekkere avond voor jullie en suc6 morgen!

Groetjes Jessica

• 20 Juni 2014 - 19:19

Judith Groot:

Hey JJ x 2!!
    Even een dag geen tijd gehad om de computer aan te zetten en nu zijn nu al in de GC en Moab geweest. Mooi hè?!?! Goed te lezen dat jullie zo genieten en wat origineel om met de fiets langs de GC te gaan! En wat een stoere ervaring, kamperen met windkracht 10, maar veel nachtrust levert het niet op. Lekker dat jullie daarna even luxe al weer twee nachten in een motel doorgebracht hebben. Daar gaat het snurken veel beter!! We zijn heel benieuwd wat jullie activiteit in Moab geworden is, ik weet dat daar echt heel veel te doen is, los van het feit dat die arches al zo mooi zijn om te zien.
    GEWELDIGE TRIP JJ!!!
    Groeten uit Zaandam van