Moab - Golden - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Moab - Golden - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Moab - Golden

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

22 Juni 2014 | Verenigde Staten, Golden

19.
Als eerste: er zijn foto's en films weg uit de map van Dropbox. Geen idee wie en hoe, maakt ook niet uit. Nu heb ik ze nog wel, maar voor anderen is het niet leuk dat ze eraf zijn. Je kan ze beter niet naar je eigen schijf kopiëren of knippen, want volgens mij gaat dat niet goed. Inmiddels heb ik mapjes aangemaakt en ga ze daar wat ordenen. Ik probeer ook de eerste er weer op te zetten. Het zal niet expres gebeuren, maar als jullie hier op willen letten, zou dat fijn zijn. Inmiddels gaat het uploaden vanaf JJ een heel stuk sneller. dat dan weer wel.

Vanmorgen zo rond 7 uur wakker allebei geworden van een hard gebrom. Wisten niet wat het was, maar heeft zeker een half uur aangehouden. Daarna wel weer in slaap gevallen tot ong 9 uur. We zullen het nodig gehad hebben.
Vandaag richting Golden via Grand Junction. JJ is daar wel vaak doorheen gereden, maar nog nooit wezen kijken. Miss vandaag.
Golden rechtstreeks is hier 6 uur vandaan, goed te doen. We zien wel.
Om 10:00 am vertrokken, eerst de noodzakelijke koffie en broodje, daarna verder. Eerst richting Grand Junction (er omheen gereden) en daarna bij de T-splitsing rechtsaf de I70 op naar Golden. Is niet te missen. Ik dacht nog iets van 180 ml naar Golden.
Wel een hele mooie weg door de Rocky Mountains (RM) gereden. Op deze weg met een lange tunnel door een berg, zijn we uiteindelijk tot 11115 ft (ong 3700 m.) hoogte gereden Zo hoog ben ik nog niet eerder geweest met een voertuig of zelfs ooit geweest. Behalve dan met vliegtuig.. Mooie vergezichten, bochtige wegen en langs een rivier(tje) van waarop je kan Kanooing uitoefen. Het zag er mooi uit, maar kan toch erg gevaarlijk zijn, zo bleek vorige weekeinde.
Maar goed, in Idaho Springs gegeten en laatste stuk binnendoor, door nog smallere weg dwars door bergen uiteindelijk om 5:00 pm bij JJ haar huis aangekomen in Golden CO.
Daar lag een pakketje uit NL van onze lieve Yvonne voor JJ en via Skype uitgepakt. Y was nog wakker, want kwam net terug van feestje in Nieuweroord.
Leuk ook om te zien waar JJ nu woont en hoe het er in ut echt uitziet.
Nu, wat boodschapjes gedaan, wat goedkoop kleding gekocht en relaxen.
Zo, ff biertje gepakt en zo slapen.morgen een rustdag houden, beetje Golden bekijken, foto's ordenen en zo
Ltr

• 22 Juni 2014 - 09:09

Ben:

Als we de foto's bekijken zien we een prullebak pictogram staan. Nee, we gebruiken hem niet ;). Kun je de rechten zo instellen dat kijkers alleen leesrechten hebben?
    Ik geniet mee van de reis door de mooie foto's.

• 22 Juni 2014 - 11:27

Je LYvje:

Jéééj, gearriveerd in Miss JJ haar whereabouts! Ben benieuwd of het haar Pappies goedkeuring krijgt, haha!
    Het is hier fantastisch rustdagweer, dus dat ga ik er ook maar van maken (als dat heidens kabaal van de jonge kauwen het toestaat, that is...)
    Ben zit nu op z'n luie kont in een stoomtrein (;-D) en de rest van de fam Tulner ligt ws laveloos op de bank na gisteravond...
    Have fun met Takkie en de Hema tompoes! Làter!
    Kussie, met al ons Hollands liefs!!!!!

Tags: USA 2014