Alweer dinsdag - Reisverslag uit Cessy, Frankrijk van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Alweer dinsdag - Reisverslag uit Cessy, Frankrijk van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Alweer dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Joop

28 Augustus 2012 | Frankrijk, Cessy

Dinsdag:
De Mass.
We verblijven in een Fasthotel. Een kamer waarin net twee bedden passen, je kunt je iets bewegen en dan heb je het gehad. Oja douche toilet iser ook. 1 natte cel. De Alpe d'Huez is een kater. De berg niet zo mooi en indrukwekkend als de andere bergen, niet gezellig zoals de andere bergen waar iedereen elkaar groette. En bovenop 1 en al hotels, gerichtop skieen. Crisi wat crisis. Overal verbouwing of nieuw bouw, een gezaag en getimmer van jewelste. Echt niet leuk. Daarvoor wel mooie wegen en we zijn op de Callibier gewest die wel erg mooi en bergachtig was en niet zo' n op gedirkte berg. Al met al vandaag wel lang onderweg maar niet zoveel dichterbij huis gekomen als we wilden. Dit kwam door de firma Garmin en de zwitsers. Weet je waarom zwitserland zo rijk is. Vanwege de vignetten die je bij de grens moet kopen.40 euro. Terwijl we maar een paar kilometer door zwitserland moesten. Nee dus. Wij omgekeerd en met een lus door frankrijk naar waar we heen wilden. Nu zitten we in de Jura, in het Fasthotel. Maar de omgeving is geweldig . Zo slapen en dan morgen op tijd weg. Terug naar huis. Heerlijk na zo' n 2weken verbrande billen. Maar geweldig genoten van de toer.

Joe:
Tja, vanmorgen een frans ontbijtje in de Auberge, heerlijk uitgebreid met hard brood, jam en koffie, c'est tout. Maar goed maag gevuld en heerlijk geslapen. Hierna, hoe kan het ook anders , weer rijden.
Weer via veel bergjes. Vandaag de Col de Calibier van ruim 2600m, schitterend!
Na overleg rijden, weer overleg, rijden en nog eens overleg kwamen we op de AdH tot de conclusie om maar eens naar huis te gaan. Wel in 2 dagen, want ruim 1050 km. Is te veel voor een dag met de motor. Natuurlijk wel zelf een route bepaald, maar dat wilde de Garmin niet. Via Grenoble,  Chambery, Annecy, Genève via de N5 omhoog naar Dijon.
We zijn blijven steken bij Gex. Nu nog een kleine 800 km. en dan thuis bij de vrouwen.
Voor de Mass; die gaat zondag weer weg, deze keer met auto en zonder mij. Dat zal hem niet meevallen. Vul zelf maar in waarom niet. Ik ga vrijdag genieten van ons kado, een overnachting in een pipo wagen in Friesland. Heerlijk 3 dagen genieten met Yvonne; zij mag deze keer mee, haha. Sauna bezoek zit er ook bij, wat il je nog meer. ( nou ja, dat vertel ik hier maar niet).

Nu in een fasthotel met wifi, dus alle 2 met Ipad op schoot.
Morgen laatste stukje, dan bij de vrouwen en de bekende soep.
À bientôt

• 30 Augustus 2012 - 01:17

Joan Jansen:

Zoals het nu klinkt zijn/waren julie op de laatste mars naar huis. Zijn jullie goed aangekomen?
    Ik denk dat jullie kunnen terug kijken op een prachtige reis!
    Veel liefs!

• 30 Augustus 2012 - 20:46

Wilski:

Welkom thuis mannen!! Geniet van de vrouwen en vrouwen geniet van de mannen en Erik ik zie je zaterdag dan nog even tussen de vakanties door!!x