Meer Alpen - Reisverslag uit Pinerolo, Italië van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Meer Alpen - Reisverslag uit Pinerolo, Italië van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Meer Alpen

Blijf op de hoogte en volg Joop

28 Augustus 2012 | Italië, Pinerolo

Maandag:
Joe:
Wat hebben we ook alweer gedaan, oh ja, weet het weer.
Wakker geworden van een koude nacht aan het meer. Niet alleen daarvan, want het grootste gedeelte ook ergens anders wakker van gelegen. Erik heeft er over gedroomd.
Na de boel ingepakt te hebben richting Italië vertrokken, eigenlijk naar Italië. We kwamen in een warm land na een mooie weg en nog mooiere Cols. Natuurlijk een Italiaans ijsje gegeten daar.
Op de terugweg besloten om pas weer Frankrijk te overnachten, nou dat hebben we geweten. Om 7 uur savond zaten we precies op de grens, maar wel op 2700 m. hoogte!
De weg ernaartoe was er een om nooit te vergeten, zo mooi, maar ook in de schemer en geen hond te bekennen. Op een herdershond na dan want de koeien werden door de herder over de weg binnengehaald. Natuurlijk over de weg en nog natuurlijker juist in een haarspeld bocht. Bovenop de berg was het erg koud en gelukkig stonden er nog een paar mensen. Even wat warms aangetrokken en weer verder. Kwam er nog zon berg en het begon al aardig donker te worden inmiddels. Maar besloten om niet meer de tent op te zetten in die kou op die hoogte. Beziers zouden we proberen te halen, maar onderweg in een Auberge overnacht. Met half pension. Lekker slapen en met een echte douche. We moesten eerst eten, want dan kon de kamer in orde gemaakt worden. Het was een 6 pers kamer. Lekker ruim dus.
Voor,tijdens en na het eten bier, wijn en een borreltje gedouched en heerlijk geslapen op 1700 m. hoogte midden in de bergen.

De Mass:
En dan vergelijk je frankrijk met italie. Je denkt dan meer hetzelfde. Forget it. In de streek waar wij waren rond Pinolo boeren ze ws erg goed. Prachtige en verzorgde huizen en tuinen. Die hadden we in frankrijk practisch niet gezien. Wel net zo aardig. De garmin leidde ons via de slechtste weg tot nu met geweldige gaten, scheuren ed. Een ellende. Maar niets hield ons tegen.heerlijk ijs gegeten en toen gauwweer verder. We hadden plannen. Maar met de afstand inschatten bij zoveel haarspeld bochten, dorpjes, waar je maar 30 mag en kunt ivm met drempels, en rotondes is er wel een probleem. Uiteindelijk dan de herberg gevonden,terwijl het behoorlijk donker werd. Tleek bijnawel2012  jaar geleden. Bijna alles wat we tegen waren gekomen zat vol. Heerlijk gegeten en we hoefden de tent niet op tezetten en aftebreken. Ook wel ens leuk. Bij de bespreking van wat we nog te gaan hadden, kwamen we tot de beslissing, omdat we al veel verdergereden waren als de etappes', om een dag eerderin nederland aan te komen. Allebei vonden we dit een goede beslissing. Eigenlijk blijkt dit ons afscheidsavondje te zijn geweest. Want de laatste overnachting daarover straks meer. En natuurlijk over onzelaatste col de Alpe d'Huez,

• 30 Augustus 2012 - 20:40

Wilski:

hey mannen, dus jullie zijn vast al bijna thuis. jammer. . nee leuk dat jullie thuis zijn maar het was erg leuk om jullie verhalen te lezen en was geniet. . .
    ik ga nog snel het laatste verhaal lezen!! Ik loop nml een beetje achter met het lezen van jullie berichten en van de krant;-)