Begin - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Begin - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Begin

Blijf op de hoogte en volg Joop

19 Augustus 2012 | Nederland, Wageningen

Joe:
Na elkaar getroffen te hebben in de buurt van Wamerdam op de A27, zijn we vertrokken.
Steeds een uurtje rijden en dan stoppen om te drinken veel drinken!. Het was natuurlijk giga warm.
Na ongeveer 740 km. waren we iets voor Clemond F. Camping gezocht, tentje opgezet, gedouched, gegeten en bar opgezocht. Nou, dat viel niet mee. Uiteindelijk in een winkel, ja nog open, was inmiddels 10 uur, paar biertjes gekocht en Orangina.
Op de terug weg bij een bushalte dit maar heerlijk opgedronken. Het was nog steeds erg warm.
Hier kwam eerst een man langs die later weer terug kwam en een praatje maakte met ons. Hij bleek een jounalist te zijn, of studerend daarvoor, en was blij om zijn engels te oefenen. Zo blij zelfs dat in elke zin wel het woord ' focking' voorkwam.
Hierna weer teug naar de camping. Lekker geslapen en de volgende dag opgebroken en tegen 09.30 uur vertrokken. Het was bewolkt en zag er dreigend uit. Inderdaad zag, want vrij snel werdt het weer tropisch warm.
Zo tegen half 1 in Issoire aangekomen en met de tocht begonnen.
Ik dacht dat het niet heel erg bijzonder zou worden,maar dat had is gelukkig mis.
Wat een tocht zeg. Mooi bochten. Verre vergezichten( zou het daarom zo heten?) en super weggetjes.
Hoogste punt was op de Puy de Marie. Bijna 1600 m. Geen boom groeit daar meer. Veel beelden vn de Tdf vn Tv kwamen boven. Heelijk gewoon.
Besloten om de tocht iets in te korten en aan al de volgende te beginnen. Dit kwam geologisch beter uit. Anders eerst naar het oosten rijden en dn start punt volgende dag, weer terug naar westen. Zie de foto's.
We gaan ons best doen om hier foto's op te zetten.
Nu een camping aan meertje. Lekker gedouched en gegeten. Biertje smaakt weer goed.
Tot later.....

• 19 Augustus 2012 - 23:01

Heej liefie!
    Een goed begin is het halve werk, zeggen ze wel eens... Nou, hopelijk is het een voorbode voor wat komen gaat!
    Heeft de Mass inmiddels al wat anders aangetrokken?!? Gniffel!
    Smaken de Franse biertjes?
    Oant morn! Dikke tuut!

• 19 Augustus 2012 - 23:01

Heej liefie!
    Heeft de Mass inmiddels al wat anders aangetrokken?!? Gniffel!
    Smaken de Franse biertjes?
    Oant morn! Dikke tuut!

• 19 Augustus 2012 - 23:06

Sorry mensen, 1x "drukken" op Reactie plaatsen is voldoende... :-p

• 20 Augustus 2012 - 08:47

Judith :

JAAAA, daar is het eerste "echte" verslag, leuk!! Het klinkt goed, ik zag ook gelijk de tour de france weer voor me, maar dan nu met twee mannen op de motor, haar in de wind, oh nee...
    Dat jullie verder maar veel campings aan een meertje mogen vinden, gezellige praatjes met inlanders hebben en natuurlijk du biere!! GENIET!! (En bedankt voor het verslag, wordt gewaardeerd!)
    Bisous de Judith!!

• 20 Augustus 2012 - 09:27

Joop Jansen:

Lllleuk ;)

• 22 Augustus 2012 - 22:03

Joan:

Hallo daar,

Beetje late reactie, maar begin nu met lezen..
    Hoe bedoel je "kwam geologisch beter uit"?
    (als Geologe ben ik daar nieuwsgierig naar!

-X-