2 dagen - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu 2 dagen - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Joop

22 Augustus 2012 | Nederland, Wageningen

Dag 3 en 4
Joe:
Na een verloren gegaan stuk tekst, nu eerst  via een test verwerker en dan knippen en plakken.
Maandag en dinsdag een beetje het zelfde verlopen. Zo tegen half 10 vertrekken, uurtje rijden dan koffie en ontbijt. Tegen 2 uur een franse lunch en aan het eind van de middag een camping zoeken.
dat camping zoeken viel vandaag niet mee. Hele mooie weg ten zuid/oosten van Toulouse, maar geen camping te bekennen. Via Fransoos te horen gekregen dater ergens een camping moest zijn. Wij daarnaar toe gereden, maar hier stonden alleen maar Cabins en die waren allemaal vol. Gelukkig door de charmes van de Mass, mochten we hier ons kampement opmaken. Geen douche en wc helaas. Naeen beetje in de juiste richting praten mochten wij bij mensen in een van de Cabins douchen. Heerlijk!
Het is hier 42 graden overdag. Dus niet echt koud. Vandaag bij de lunch samen toch   Z'on 3 liter water weggedronken en 4 Orangina.
Op het terras komen er veel vrouwen voorbij lopen, niet dat wij daar opletten, maar het gebeurt gewoon. We hebben het ook niet daarover met elkaar, doen we gewoonweg niet.

Ik heb nog meer ontzag gekregen voor die fietsers. Wat en stukken zij moeten fietsen zeg! Volgend jaar zal ik met nog meer ontzag naar de TdF kijken.
Morgen voor ons en mooie bergdag. De laatste 2 dagen was het meer verplaatsen met mooie vergezichten en mooie bochten. Lekker doorrijden en genieten was dat. Veel met de Fransen brabbelen en oh-n, dat is iets wat wij goed kunnen.
 Dit is een mooie streek en zeker voor motards. Men is vriendelijk en ook in het verkeer. Dat valt echt op! Plumeau voor de Fransen.
Morgen dus de Tourmalet

De Mass:
Geweldig(te) om te rijden. Zwembad bij ons op de motor. We zwemmen in ons pak. Een enkel moment hebben we het te warm, gauw stoppen en ons vol laten lopen met water en orangina. Mooie slingerweggetjes, mooie uitzichten, maar ook bovenverwachting erg vriendelijke franzosen. Motoren hebben belangstelling en vriendelijke oude rockers ook. Op de eerste echte camping kregen we direct een biertje, maar tent opzetten mochten we zelf doen. Gisteren zagen we franse pedagogiek. Een moeder was boos op haar dochtertje van 4/5 en pakte haar ff grondig aan de haren.
Wat verder opvalt zijn de ghosttowns, uitgestorven geen leven te bekennen. Vergrijzing is de oorzaak. Mooie omgeving, mooie pandjes, maar wel ver weg. Tent opzetten en afbreken gaat gesmeerd. De motoren draaien soepel.
42 graden ken ik niet, maar is echt erg warm, zeker in pak. Alle voorzichtigheid ten spijt trekken we steeds meer uit en gaan ws binnenkort in de gewone lange broek rijden ipv motorbroek. Onder de jas alleen nog maar een dun shirtje. Meer dan genoeg.
Opvallend verder is dat alle zaken zo vroeg gesloten zijn of zijn dicht. 's avonds eten is er bijna niet bij. En dan het bier. Staan we op een camping met zwembad en snacktent, is de snackbar om 7 uur dicht en verkopen ze alleen fris. Daar gaat je vakantie droom. Slapen doen we btw erg goed.
Al wel beestjes gezien: twee dode vosjes in de berm, en bij een camping municipal, waar we niet zijn gaan staan, een ezelsveulen, die ze in de zon lieten liggen, verdrogen. Vogels zie je ook weinig en voor de krekels lijkt het ook te warm.
Kort en goed,  het werk is uit mijn kop en dat is de bedoeling van vakantie.

• 22 Augustus 2012 - 22:01

Je LYvje:

Mannen, zo te lezen komen jullie er steeds meer in: de moeheid (of het werk) verdwijnt en het genieten komt helemaal boven! Zeker aan de telefoon vandaag te horen, goed zo! Ik werd er al helemaal blij van!
    Ik hoop ook dat jullie volgend jaar (en de jaren daarna) stukken TdF gaan herkennen. Judith, we gaan het nog vaak horen: "Daar reden wij in 2012 ook!" Haha!
    En wat leuk dat de Franzosen buiten verwachting aardig zijn!
    En we snappen helemaal dat die vrouwen jullie niet opvallen... Jullie zitten natuurlijk de hele tijd naar de mooie fotootjes die je meegekregen hebt, te kijken.
    Helemaal fijn dat jullie zo'n lekkere vakantie hebben; dan zijn jullie helemaal relaxt en opgeladen (en helder, gezien de sluitingstijden van de biersuppliers! Hahaha!) voor resp. Ameland en St Annaparochie!!!! :-)
    Hele bigge hug voor beiden en een extra lief kussie voor Gl.

• 22 Augustus 2012 - 22:10

Joan:

Weer lekker Hollands klagen? Dan is het te warm, dan regent het... ;)
    Ik hoop dat jullie wel een beetje genieten van de omgeving (en niet alleen die vrouwen, waar jullie natuuuurlijk niet naar kijken). Maar eh.. Wel rustig aan met die biertjes he?
    Geniet verder!!

-X-

• 22 Augustus 2012 - 22:35

Judith :

Klinkt goed allemaal!!
    Geniet ze van al het schoons ;-) en van het motorrijden in die prachtige omgeving!
    Bonjour chers!