Tourmalet - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Tourmalet - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Tourmalet

Blijf op de hoogte en volg Joop

22 Augustus 2012 | Nederland, Wageningen

Woensdag:
Joe,
Vanmorgen relaxed ingepakt en onze mooi standplaats verlaten. Voor de aardigheid wat geld neergelegd voor het douchen. Aardig wat km gereden en eindelijk in de bergen van de Pyreneeën gekomen. Eerst de Col Hourquette d'Anicizan van 1564m. hoogte gereden. Dat was al heel wat, lekker rijden en mooie vergezichten. Hierna het topje van de ijsberg; de Tourmalet met zijn 2115 m hoogte. Wat een berg zeg! onbeschrijflijk. ( dat doe ik nu wel) 
Hierna naar beneden, jawel niet gedacht, en een camping gevonden op 1000 m hoogte midden tussen de bergen. 's avonds veel wolken maar nog geen regen. Ik denk vanavond in de slaapzak slapen, ipv er boven.
Morgen vertrekt de tocht vanuit Pau naar Lourdes. Daar zitten we nu net 15 km. vanaf. Omdat we eerst naar Pau zouden moeten rijden en dan daarna weer terug, gaan we denk ik, de Tourmalet weer op, daarna de Aubisc en dan naar Lourdes. We zijn er toch en wie weet helpt het.......
 Vanuit hier weer terug richting het oosten, een plaats waar we gisteren in de buurt waren. Dan verder richting Montpeiller en de Alpen. Wellicht een dagje strand en dan verder.
Dit zijn een beetje zo mijn plannen, maar er kan gelukkig van alles tussen komen. Zelfs Erik kan mij er doen van afwijken. Haha
Vanavond gezellig een pizza gedeeld en een biertje genomen op een bankje hier in het dorp.
Even daarvoor bij een pub ook al een biertje genomen en daar was een hond die zich eerst heerlijk door mij liet kriebelen en vervolgens kwam die met hele kleine steentjes aandraven. Die moest ik natuurlijk weggooien en daarmee kwam die weer terug.
De camping hier ligt aan een snel stromend watertje en dat horen we goed bij de tent. We zullen er vannacht wel 6x uitmoeten om te piesen.

Er zijn wat reacties geweest op mijn woord gottegot. Dit is inderdaad een woord wat ik eigenlijk nooit gebruik, maar mijn eigen woorden kon ik hier met goed fatsoen niet opschrijven. Dat past niet; zoveel baalde ik ervan.
Nou, weer kortberichtje, maar dat kopiëren plakken werkt iig vele malen beter.
Nu mag "de Mass" weer.
A bientot!

De Mass:
Wat een plezier, heb ik vakantie is judith aan het schoonmaken, haar hele balkon gespoten. Komt zeker door mijn sigaret tenas. Mar goed, de tour malet af. Hard rijden lukt niet, 1 door de stijlte en 2 door, jawel, de ezels, geiten, koeien enpaarden op de weg. Dat zie je niet op de beelden van de, toer de, france. Wel op heel oude.  Erg leuk trouwens, maar ook oppassen voor alle poep, dat glijdt. Dat het een aantrekkingskracht heeft bleek wel uit de yientallen fietsers en de nog grotere hoeveelheid toeristen die aan de oge kwamen zien wat die renne,rs moeten afzien. On top natuurlijk de souvenierwinkel en verschillende restaurants. Het weer wmas de helft kouder dan gisteren en dat is toch aange,nmamer rijden. Totaal nu zo'n 2000km gereden, de motoren snorren heerlijk door. Op een enkele plek verspeur ik eeltvorming. Nee daar maak ik geen foto van. 
Tis net als bij vrouwen, als joop dorst heeft, of het gehad heeft dan ik ook en vv. Erg lekker rijden op die manier. Het mooiste zijn de terassen-centre-ville, waar de autochtoon ook zijn grand cafe au lait drinkt, men is vriendelijk en er komt van alles langs. Eergisteren in een plaatsje kwam dezelfde fietser zeker 10 keer langs, na de 6de keer riepen wij bonjour, waarop hij met bonjour reageerde, de keren daarna reageerde hij niet meer. Wij hielden vol. Wat een lol.?!
Itt andere jaren is de fransoos veel minder arrogant, zelfs bizonder vriendelijk te noemen, bereid tot luisteren, engels praten, gebruik van douch aanbieden of gewoon goedendag zeggen. Erg lllleuk. Vandaag gelukkig gewassen want echte varkens liepen ons al bijna achterna. Btw pizza eten in frankrijk is een must. Heerlijk dunne bodem, knapperig en niet zo overdreven belegd. En natuurlijk de dag starten met cafe au lait met een croisantje zonder iets en 1 met chocolat, heerlijk.
Er staan waanzinnig veel huizen te koop en heel veel leeg. Jammer dat het zo'n eind rijden is. Een klein huisje met veel grond is hier prachtig.
Ik zit dit nu buiten te typen in korte broek, wel met een truitje aan, met op de achtergrond het ruizen van het riviertje en krekels in het gras. Omdat we zo hoog zitten, geen sterren, we zitten letterlijk en figuurlijk in de wolken.
Oja, frankrijk is zeker niet overbevolkt en het gekke is dat we soms een wandelaar of fietser zien in de middel of nower, waarvan je niet weet waar hij vandaan komt of heen gaat. Mooi verhaal voor een boek. Wat zoekt de mens , wat drijft hem, waar komt tie vadaan, waar gaattie henen en bovenal wat is de zin van het leven. Ach ja je mijmert wat weg op de motor. Feng shui en de kunst van het op de weg blijven.
Zo dit was het tot de volgende,
 de Mass

  • 23 Augustus 2012 - 00:57

    Je LYvje:

    Mannen, het gaat helemaal goed komen met jullie, deze zomer! De Zen, Yin&Yang en Mindfullness spat er zo langzamerhand van af!!! Jullie doen het welbekende "Zen and the Art of Motorcycle Maintenance" eer aan!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxenz.

  • 23 Augustus 2012 - 21:14

    Joan Jansen:

    Twordt volgens mij alleen maar leuker! geniet ervan!!

  • 23 Augustus 2012 - 21:28

    Judith :

    Jongens! Nou hadden jullie de kans om een Franse vrouw minstens vier keer te kussen, laten jullie gèld achter voor de douchebeurt! Het is duidelijk, jullie zijn nog niet lang genoeg in Frankrijk. (Uh... wat mij betreft wel hoor...)

    Tsja en toen was het vandaag de beurt aan mijn berging, die moest ook nodig gekuist worden. Vrouwen die hun geliefde missen... gaan schoonmaken. Heeft iemand nog wasgoed dat gestreken moet worden, kom maar brengen, het gemis is Groot!

    Wat lekker dat jullie ondertussen samen in de wolken zitten, heel warm en toch koel. Joop, vergeet niet een update te geven van afgelopen nacht, met alle voorspellingen die je in je log van gister hebt gedaan.

    Jullie schetsen vooral een landelijk beeld, met de terrassen centreville, de beestenpoep op de weg en achtervolgd worden door varkens. En dan jullie er tussen door met de motor, ik weet niet, het is nog geen roadmovie ;-)

    Zin in een dagje aan de Middellandse Zee? Wij gaan hier een herfstig weekend tegemoet, dus neem het er nog even van!

    Nou daaaaaag!!! Blog ze, geniet ze, zweet ze en glij niet uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Wageningen

Joop

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 17092

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 29 Juni 2014

USA 2014

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

MC Rode Brigade 2014

18 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

TdF Pyreneeën-Alpen 2012

12 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Duitsland - Zwarte Woud - Triberg

Landen bezocht: