Verplaatsing - Reisverslag uit Ax-les-Thermes, Frankrijk van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Verplaatsing - Reisverslag uit Ax-les-Thermes, Frankrijk van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Verplaatsing

Blijf op de hoogte en volg Joop

26 Augustus 2012 | Frankrijk, Ax-les-Thermes

Zaterdag de verplaatsing:
Joe:
Vandaag weer relaxed ingepakt wat resulteerde in een vetrek van rond half elf.
We hebben vakantie dus wat maakt het uit!
Vandaag de plateau de Beille op, een 1700 m hoge berg en ruim 10 km. klimmen, voor de motor dan. Een hele mooie berg met een temp van 12 gr. op de top top van ruim 25 beneden, brrrrrrr, wel fris. Daar boven niet zo mooi als de andere bergen van eerder, maar ja, de weg ernaar toe...........hierna de berg weer aan dezelfde kant weer af, want het is een een richtingweg. Das ook geen straf hoor. Hierna zouden we de doorsteek maken naar Montpeiller, maar geografisch gezien beter om naar het startpunt van route 16 te rijden.
(@Joan; eerder bedoelde ik ook geografisch, maar geologisch was een tiep foutje)
Dat was ruim 200 km. Weer rijden en het was al half 3. We zouden wel zien hoe ver we zouden komen. De Garmin ingesteld op, naar startpunt route 16, maar, wat die gedaan heeft weet ik niet, maar we in in hartje Montpeiller uitgekomen.
Onderweg al besloten om flink door te rijden en in een hotel te overnachten, maar ja, alles zat al vol kregen we te horen. Dus weer doorrijden en , ik denk, net buiten Montpeiller een bord voor 2 campings, jeyyyyyyy
Bij de de 2de konden we terecht en zo tegen 22.00 uur bij de receptie aangeklopt.
Plaatsje opgezocht en eerst maar wat bier weggewerkt. Daarna tent opgebouwd met het licht van de buren en ons eigen gaslampje. Geen idee hoe de omgeving eruit ziet,maar dat zien we morgen wel. Ook de kaart en de Garmin eens goed raadplegen, want mijn richtingsgevoel spreekt deze route tegen en Iet er Anders uit dan ik vanmorgen bedacht had.
Op de snelweg was er heel veel wind en af en toe merkte je dat goed met het wegwaaien van de motor. Nou ja, schuin wegdraaien dan.
 Nu moe en voldaan dit berichtje schrijven.

De Mass:
tja wat kan ik nog toevoegen, behalve dat joop zonder dat hij het in de gaten had achter na werd gezeten door een buizerd die ws van hem schrok. Ik kon het mooi zien. Verder nog een andere vogel gezien die we niet thuis konden brengen. Kruizing tussen een aalscholver en een patrijs. Tzal wel een kip geweest zijn. Voor het eerst nu in frankrijk ih donker gereden, de avond valt hier snel. Nou dan tentje opzetten is bij lichten ook veel makkelijker, hoewel we bijna net zo snel klaarwaren als anders.  Kzit nu in de onderbroek te typen, zo warm is het hier nog, itt vandaag overdag, dat was eerder fris, ws nog wel een graad of 22. Vandaag maar is gezond gegeten, zoals sla, augurk, tomaat, aardappel, vlees en maijonaise en ketschup. Je begrijpt een mac bacon, en mac royaal. Het restaurant waar we, gezeten op de kade naast een kanaal , om 17.30 uur waren vertelde ons dat de keuken dicht was en pas om 19 uur weer open ging. Tja franse tijden gaan nog niet in onze nederlandse magen en past niet in ons routeboek.  Daar wel een schip uit eindhoven gegroet en de goede kant op gewezen. Maar luisteren ho maar. Zometeen WIFI proberen, maar voor een ieder die naar frankrijk gaat je betaald vooruit Voor iets waarvan je niet weet of jenhet ook krijgt. Dus let op.
Zo nu maar slapen, want het kan morgen wel weer zo'n dag worden als vandaag. Eerst een eind rijden naar het begin van de etappe en dan nog eens de etappe zelf doen. Wel benieuwd of er verschil is tussen de Pyreneeën en de Alpen. Daar vertel ik dan wel iets van als we de eerst klim achter de rug hebben. Groet.

• 26 Augustus 2012 - 01:23

Je LYvje:

Jeetje! Roofvogels hebben al genoeg kippetjes om zeep geholpen hier, hoor! Ze mogen Gl. best met rust laten! Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het een mooi point of view voor jou was, Erik.
    Ben benieuwd hoe het er daar uitziet als jullie de ogen weer open doen!
    Hopelijk een leuke verrassing!

Oant morn! xxx