Vendredi - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Vendredi - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Vendredi

Blijf op de hoogte en volg Joop

24 Augustus 2012 | Nederland, Wageningen

Vrijdag 24 augustus.
de Mass
Gelukkig vandaag salaris binnen. Kan weer uitgeven. Geen zorg om kleine reparaties. Btw ik type dit met vleermuizen om mijn hoofd en de akl avondlie uilenroepen op de achtergrond. Geweldig. Vandaag de tour mallet en de col d'aspin nogmaals gereden. Ik ben begonnen als een dweil daarna ging het relaxed. Na ons ontbijt om 12.30uur van 2 croisants elk, rustig verder gereden. Tot we in the middle of nowear een leuke herberg tegen kwamen daar ging net de keuken dicht, dus geluncht met olijven en pindaas. Wel met meer suc6 op wifi gekund dus eea aan berichten de digitale wereld in gestuurd.deze herberg ligt aan het pelgrims pad naar santiago de compostella. Die ik samen met willie wil gaan lopen. Erg leuke locaatie en ben je daar in de buurt; tis de moeite waard.daarna doorgereden maar niet zo ver want twas inmiddels zes uur. Camping gezocht en gevonden. Heel relaxed en rustig. Voor de vierde keer in 7 dagen pizza, maar geen straf. Heerlijke dunne goed gebakken! Heerlijk. Straks op ameland maar veel sla en groente en grapefruits voor de zonodige vitamines.
Een heerlijke streek, de Pyreneeën, weinig bewoond. Wel opvallend is de vele leegstand vd huizen, of de bordjes a vendre. De vergrijzing en trek naar de steden en ws de economische  crisis laten zich gelden. Wat verder opvallend en zeer aangenaam is, is de enorme hulpvaardigheid, het sociale contact en het vriendelijke groeten ( naar 2 motorrockers) door zomaar mensen ad kant vd weg. Dat terwijl ik ze alleen ken als arrogante en onvriendelijke lui. Zou het onze dwingende vriendelijke uitstraling zijn, of die domme grijnzen op ons gezicht. Ze zien natuurlijk die twee kale koppen onder de helmen niet. Ach het boeit niet tis gewoon leuk. Zo nu nog ff douchen en dan slapen. Joe komt hierna met zijn verhaaltje.a bien tot

Joe-Bar:
Vannacht was het voor het eerst redelijk fris. Vanmorgen ook nog en das dan weer goed voor het inpakken. Heerlijk wat bergjes gereden en ook wat nieuwe. Die Malet begint bijna te vervelen, haha
We kunnen soms zover kijken dat we Spanje kunnen zien. Is eigenlijk niet zo heel veer. Zou in een kwartier te rijden zijn.
Morgen laatste stukje van route 14. Dat zal een doodlopende weg zijn de berg op. Die moeten we dus weer terug. Daarna route 15 richting Montpeiller. Of we dat halen weet ik nog niet, maar we staan er vroeg(er) voor op.
Misschien liggen we morgen aan het strand van de Middelandse zee. Tentje opzetten met uitzicht op het strand, uh zee bedoel ik.
Nu op een camping in een dal. Uil geroep en roofvogels op de achtergrond, heerlijk rustig en bijna verder niet. Ik hoor dat de Mass al slaapt.
Is eigenlijk een goed idee.
A Demain

• 25 Augustus 2012 - 07:37

Judith :

Lieve mannen,

Wat een heerlijk plaatje schetsen jullie van de motortrip, bedankt, ik geniet mee!!

Hopelijk lukt het om vandaag met het tentje aan het strand te staan; welke kant je op dan ook op kijkt, zal altijd wel iets moois tussen zitten. Beaucoup de plaisir!!

• 25 Augustus 2012 - 09:15

Je LYvje:

Lieve schatten,
    dat is nog eens een relaxt dal daar, zoals jullie dat beschrijven! Prachtig! En jullie klinken zelf zo mogelijk nog relaxter!
    Volgend jaar de Fuelta of Giro?

P&B&Moi zaten vandaag op het sTulpje terras vreselijk te genieten van allerhande meesjes en vlinders! Nooit geweten dat daar zoveel meesjes (meerdere soorten) kwamen...

Kussssssssssss!