Vertrek naar de USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Vertrek naar de USA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Vertrek naar de USA

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

3.
Dag van vertrek naar LA.
Eindelijk nu op weg. Zo rond 10:00 uur (local time) vertrokken. Mooi groot vliegtuig, de A380.
Zit bovenin op stoel 21G aan het gangpad. --\---x\-- de streepjes zijn de stoelen , \ het gangpad en het kruisje.......
Nu 50 min onderweg en vliegen 946 km/h en op 10359 m hoogte. Buiten schijnt de zon. Net met opstijgen even liggen dutten. Vannacht wat kort geslapen.Nu komt de Crew een drankje brengen. Ik denk dat ik koffie neem met water, heb dorst. (helaas, alleen koude dranken, dan maar Fanta.
Het ' Imigration Form' al gekregen. Na al die ' Border Security' progamma's op TV deze maar zorgvuldig vullen.
Gisteren met omboeken van de vlucht naar vandaag is mij verteld dat de koffer, niet handbagage, van het vliegtuig gehaald zou worden en in het vliegtuig van vandaag gezet zou worden. Nou, over een kleine10 uur weet ik of dat goed gekomen is.
We vliegen nu boven Ierland ter hoogte van Londonderry, bijna Ierland uit en een groot stuk Oceaan overvliegen.

3.1
Vanmorgen lekker ontbeten om 07:00 uur. Het was bij uitstek een Engels ontbijt. om 07:30 op de bus gestapt naar Terminal 5. Na een ritje van een half uurtje door een beregend Londen getoerd te hebben uitgestapt en meteen met de lift omhoog naar C62. Was een flink eind lopen en moest ook nog een Shuttle pakken. Bij de Customs werd oa ik eruit gepikt en moest de handbagage doorgezocht worden en werd ik gefouilleerd. Men vond uiteraard niets bijzonders.
Het scheelde dat ik niet in de lange rij hoefde te staan bij het inchecken, want dat was gisteren al gebeurd. alleen eventjes aanmelden en daar stond geen rij. Kop Cappu for ' take away' gekocht. en lekker doorgelopen. Nog in een elektronica winkel gekeken, maar niets gekocht.
Bij de Gate van schoenen gewisseld, de motorschoenen voor instappers, want dat zit in een vliegtuig nu eenmaal lekkerder. Op de stoel het bekende pakketje aangetroffen; dekentje, headset en tandpasta.
Vanuit het Entertainment scherm Lorde opgezet. Zo dadelijk Lego,The Movie bekijken.
Ondertussen toch wel wat turbulentie dus Buckles up!
Voor nu even stop.........ltr!

3.2 10:40 local time.
Aantal uren verder. Nog 2 uur en 10 min te gaan. Lange zit, maar niet echt vervelend. We worden goed verzorgd. Eten, drinken en zelfs een ijsje.
Nog even over de afhandeling van een dag later aankomen; Ik belde gisteren met de reisorganisator, USA Motorreizen, en zij vonden het ook heel vervelend. Konden er ook niets aan doen, maar een uur overstap tijd is niet handig. We hebben de motor pick-up en 1ste overnachting maar opgeschoven.
Over het inleveren ga ik met Joan overleggen. We kunnen het laten zoals het is en zaterdag motor inleveren en elkaar ontmoeten of dit een dag opschuiven. Na overleg met Joan stuur ik hun een mail. Mocht ik de motor op zaterdag inleveren, zijn zij bereid om een dag huur terug te storten, maar dat zoeken we wel uit als ik weer terug ben.
Op het scherm dus de Lego movie gezien. Grappig! Ook nog een paar alf. van TBBT die wij in NL gemist hadden. Nu lekker muziekje op. Avicii.
In het vliegtuig geen Wifi en kan daarom wbj.nu niet opstarten. Deze tekst tiep ik op de Ipad de Notitie App. Hopen dat het later een kwestie is van plakken en knippen is naar wbj.nu
Buiten schijnt de felle zon. Dat is niet zo heel vreemd, we zitten boven de wolken en vliegen met de draaiing van de zon mee. Overal in het vliegtuig zitten de zonweringen dicht, anders wordt het wel erg licht hier binnen.

Waar ik wel van baal is dat er iemand hier in het vliegtuig in mijn omgeving af en toe een vieze stinkende wind laat. En nee, ik ben het niet.
ETA is 12:31 LA time. Als we dat redden is het iets sneller gegaan als verwacht en dat is dan wel weer prettig. Bij aankomst heb ik nu wel meer tijd om de boel daar te verkennen en een Sim kaart te kopen met internet. Morgen de motor ophalen, maar nu met een groep die een gezamenlijke reis gaat maken. Met Nederlanders dus en dat zal wel apart zijn, want we vertrekken 'en mass' naar de verhuur. en dan...... gaat het eigenlijk pas beginnen. Ben wel heel benieuwd hoe alles gaat. Heb eigenlijk al best wat meegemaakt in deze korte tijd vind ik.
ltr

  • 08 Juni 2014 - 08:26

    Jessica:

    Hey Joop,
    Nou dat kun je wel zeggen dat je al veel hebt mee gemaakt.
    Leuk verslag.
    Het is een reis om in ieder geval niet te vergeten.

  • 08 Juni 2014 - 11:47

    Je LYvje:

    Hai skattie!
    Super dat ze bij USA Motorreizen zo coulant zijn! Scheelt een boel gestress!
    Zie volgend verslag verder! :-D
    xxxxxxxxxxxxenz.

Tags: Usa 2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Joop

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 17016

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 29 Juni 2014

USA 2014

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

MC Rode Brigade 2014

18 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

TdF Pyreneeën-Alpen 2012

12 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Duitsland - Zwarte Woud - Triberg

Landen bezocht: