Fiets en Richard. 25 - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Fiets en Richard. 25 - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Fiets en Richard. 25

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

28 Juni 2014 | Verenigde Staten, Golden

25.
Vanmorgen naar Carlos (niet Oscar, zie verslag gisteren) gereden om fiets op te halen. JJ was met haar eigen fiets naar toe gegaan. Daar de banden opgepompt, camera erop en onderweg naar Denver. Eerst langs de Clear Creek in Golden een stuk en daarna deze nagenoeg blijven volgen tot aan Denver. Mooi stuk gefietst, lekker tempo en warm was het. Die Creek is best wild en sinds enkele dagen konden we stuk weer bijna helemaal fietsen. Sommige stukken fietspad zijn afgesloten omdat ze ondergelopen zijn van water uit de Creek. In Denver de Lightrail terug genomen. Ik wilde nog wel weer terug fietsen --), maar die andere 2 niet en Carlos moest ook weer op tijd terug zijn, want hij had speciaal voor ons vrij genomen. Overigens is Carlos een vast fiets maatje van JJ en dit stuk fietsen ze bijna elke week wel.
Thuis douchen en onderweg naar Richard. Dat huis hoog in de bergen waar JJ wel eens oppast en wilde dieren ziet. Is toch wel 3/4 uur rijden en echt een weg waar we zouden genieten als we die met de motor zouden rijden. Nu ook er van genoten! Laatste stuk is zelfs Off Road. Het ligt op rond de 10.000 ft en ik kan me inderdaad voorstellen dat als het sneeuwt, het hier dan ook flink sneeuwt. Richard is wel van alle gemakken voorzien. 4 wheel drive wagens Quad, sneeuwscooter en noem maar op. Wat ik eigenlijk mooier vind is de drie honden en de katten, maar nog mooier zijn de vogels rond om het huis. Specht o.a. en nu komt het. heel veel Kolibries. Deze zijn al zo gewend om eten en drinkent e krijgen, dat zodra je de waterbak vult ze er op af komen waar je bij staat. Dat is natuurlijk heelerg leuk, maar ook makkelijk om mooie foto's te maken. Dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Richard is een aardige man die e.e.a. verteld heeft over zijn werk en ook zijn prive zaken rondom en in het huis. Wat een geweldige plek is dit zeg.
Op de terug weg bij een Frans achtig Restaurant gegeten, want dit is de laatste avond dat we samen nog redelijk rustig kunnen eten. Morgeneten we misschien nog een hapje samen, maar dat zal dan toch bijna in de Luchthaven van Denver zijn. Hierna nog even gekeken of we naar een film kunnen en net zoals in Nederland, verschillen onze smaken hierin te veel om een geschikte te kunnen vinden.
Dan maar wat inkopen doen in Colorado Mills en nog gelukt ook.
Nu dit verslag op bed en later nog Skypen met LYvje.
Morgen nog in Golden Downtown kijken, alles in de koffer proppen en weer terug naar NL. Inmiddels de stoel al gereserveerd voor de eerste vlucht.
Misschien morgen een verslagje, anders weer bij terugkomst thuis.
ltr.

• 28 Juni 2014 - 09:54

Je LYvje:

Wat prachtig, die kolibries! En die ouwe (mannelijke) Belletje! Smelt!!!
    Jaha, skatje, het einde van deze reis is at hand! Volgens mij ben je een dweil als je weer thuis bent, helemaal flabbergasted van alle indrukken en bijzonderheden van daar! (daar gaat mijn laaange lijst met klusjes die ik voor je gespaard heb, de afgelopen weken... ) Maar mooi dat we gaan sauna-en met overnachting dinsdag!
    Best bijzonder dat Richard zijn huis zo heeft opengesteld voor jou, superaardig!
    Overigens, om nog terug te komen op dat dorpje Nederland aldaar: nog niet zo heel lang geleden heb ik een docu over dat dorp gezien, dat gesticht is door, jaja, Nederlanders (geen heuse Nederlander meer te vinden inmiddels) die dan ook een echte molen en dijk hebben gebouwd. Die dijk gaan ze verder uitbouwen, want ook daar hebben ze last van (te) hoog water (misschien wel dezelfde Creek). Zij blij dat de Hollanders daar al zijn geweest! Was best een leuke docu. En jij bent er ook geweest (helaas niet de dijk, noch de molen gezien... Dat dan weer niet)
    Nog 2 daagjes slapen!!!!
    En als je niet alles in de koffer krijgt, trek je maar 6 lagen aan. ;-P
    Heeeeeel lieve hug! En een kussie d'r bij!

• 29 Juni 2014 - 21:39

Jessica:

Hoi Joop,
    Als alles goed is gegaan ben je nu weer lekker thuis na een vlucht met weinig op onthoud.
    Zijn natuurlijk nog wel heel erg benieuwd hoe je laatste dag daar was maar die zullen we ook vast te horen cq te lezen krijgen.
    Heel erg bedankt voor de leuke verhalen en prachtige foto's die wij mochten meebeleven op jou reis door Amerika.
    Ik heb het met plezier gevolgd en uit gekeken naar de foto's en misschien was dropbox niet altijd een suc6 er zaten prachtige opnames bij.
    Kijk nu al uit om in ieder geval in 2017 naar Joan te gaan met haar diploma uitreiking maar ga er ook stijf over nadenken en sparen om voor die tijd een keer te gaan.
    Geniet weer van het thuis zijn en straks weer helaas beginnen aan het gewone leven.

Groetjes Jessica

Tags: USA 2014