RMNP 24 - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu RMNP 24 - Reisverslag uit Nederland, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

RMNP 24

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

27 Juni 2014 | Verenigde Staten, Nederland

24.
Vandaag RMNP (sorry Jes, zie hier ook een foto bij, waar te zien is dat men dat hier ook doet.) Op tijd opgestaan, iets te laat, maar dat maakt niet uit en onderweg naar RMNP. Toch ong 1,5 uur rijden. lokale tijd. Was even zoeken, maar al snel gevonden. Met de NP pas van JJ zo naar binnen.
Toen begon het!
Man, man, vrouw, vrouw wat is dit een mooi park! kan er bijna niets meer over zeggen dat dit.
Bijna dan...... ergens de auto geparkeerd en met de transferbus naar laatste parkeerplaats. Vanaf hier te voet verder en wat is it leuk zeg!
Best wel klimmen en aardig wat ml gelopen, maar prachtig dit. Van deze Hike route helemaal tot het einde. Na 3 meren, de laatste Lake Emerald, en hier lag nog ijs in. Onderweg over de sneeuw gelopen en zelfs een sneeuwbal gegooid, haha.
Wat een mooie vergezichten en we hebben een paar foto's erbij die zo bekend voorkomen van eerdere foto's die we thuis hebben gezien. Prachtig gewoon.
Die sneeuw was op terugweg en naar beneden voor sommige best wel glad. Ik had een goed profiel onder mijn schoenen en heb menigeen even geholpen, anders zouden die wellicht uit gegleden zijn.weer veel dieren gezien, Ree van erg dichtbij, verschillenden soorten vogels, waaronder een Bleubird, Chipmuncks eentje zelfs bij JJ op schoot, en een Marmot. Veel mooie bloemen en de prachtige natuur, maar dat laatste had ik al genoemd toch? Alles te zien op de foto's
Nog even in Nederland geweest ja echt! en weer naar Golden terug. Zelfs nog door de woon plaats van Jeff. Nou die woont in een bebost gebied in de bergen op ong 6000ft.
In Golden besloten dat we bij de Thai ging eten. Dat was ook alweer een goede beslissing. Wat was dat lekker zeg!
Lekker fris drankje besteld, eerst bier natuurlijk, maar JJ had een mix van Mango, Sinaasappel en Ananas. Dat smaakte ook heerlijk fris en die heb ik na mijn bier besteld.
We kakten wel allebei wat in, dus maar snel naar huis, douchen en naar bed.
JJ slaapt geloof ik al en ik moest voor jullie dit verslag nog schrijven en de foto's doen, haha.Dat gaat met de laptop van JJ een stuk beter. Ik zet er nog niet alles op. Misschien doe ik dat hier nog, anders thuis.
Ik ga zo ook slapen. nu 10:30 pm en morgen weer vroeg op en drukke dag. Eerst naar Denver fietsen met Carlos, vriend van JJ en daarna nog naar Richard. Die woont in dat huis waar JJ wel eens oppast. en misschien nog dit en dat en zus en zo. pffffffff nog zoveel te doen en te zien.
en ja, moet toch wel zeggen dat ik zaterdagavond (hier) weer mijn vrienden bij BA ga opzoeken in Denver Airport.
Nou toch weer een heel verhaal geworden en ik weet zeker dat ik ook meteen veel te weinig heb opgeschreven. Veel is ook niet te beschrijven of fotograferen je moet er zelf bij geweest zijn. dus Erik, over 2 jaar gaan wij.
Oh ja, @Erik, ik schrijf er niet veel over, maar heb juist heel veel met de locals contact.
Vorige bv bij aankomst Camping stond daar net een Biker. Praatje handje en zo.
Gisteren in de Lightrail iemand begon zo maar een praatje over mijn camera en ga zo maar door.Maar dat ik nu ff niet.
ltr

  • 27 Juni 2014 - 07:20

    Je LYvje:

    Nou. dat klinkt weer helemaal super! Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat we moeten gaan sparen voor de volgende 4 staten en 5 National Parcs...
    Mooie foto's weer, joh! Wat een schattig beestje, zo'n chipmunk!
    Ik zit nu op m'n werk, tis 7.18 uur... ik moet gaan rapporteren! Toedels! (zoals collega Frank altijd zegt)
    Alle liefs uit Europees Nederland! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Juni 2014 - 09:46

    Jessica:

    Wat weer een leuk verhaal om te lezen. En Yvonne dan moet je wel heel flink gaan sparen want als Joop over 2 jaar met Erik er heen wil moet je het jaar daarna weer. Want dan is Joan als alles goed is af gestudeerd! En zouden we toch met een hele groep gaan.
    Maar hoe dan ook het is een prachtig doel om voor te gaan sparen.
    Voorals nog mogen wij nu een beetje mee genieten van de wederom prachtige foto's die weer op dropbox zijn geplaatst.
    Zitten echt schitterende foto's tussen. (watertanden)
    En nog een druk programma voor de boeg.
    Ben benieuwd hoe je het bij Richard gaat vinden. Wonen ook in een prachtige omgeving en doe de hartelijke groetjes aan de vos. (haha)
    Joan let je wel even op je vingers?
    Nou heelveel plezier!

  • 27 Juni 2014 - 12:47

    Judith :

    Oooooh, wat mooi!! Wat heb je veel gezien en gedaan en wat is het leuk allemaal!!
    Hartstikke leuk dat je elke dag weer de moeite neemt om een bericht te schrijven en foto's te plaatsen; MUCH APPRECIATED!! Enne... ik ben bang dat ik Erik niet alleen naar Amerika laat gaan hoor, ik wil mee!! Leuk al die contacten met de locals en de beesies die jullie zien. En grappig, die plaats die Nederland heet!! Onze ontmoeting op Schiphol komt ook al weer dichtbij, hopelijk deze keer met bagage, hihi. Erik is wat stilletjes vandaag, die zat vanmorgen bij de kaakchirurg en is nu een hardnekkige ontsteking kwijt. Hij laat zich groeten!
    Howdy from Zaandam!!
    Judith en Erik

  • 28 Juni 2014 - 21:25

    Pieternella Bosboom:

    Wat een geweldige omgeving daar! Prachtige natuur! Echt prachtige foto's!
    Inderdaad erg fijn dat je ons thuisblijvers ook mee laat genieten dooe de verhalen en foto's!

    Veel plezier verder, groetjes aan Joan
    Pieternella

Tags: USA 2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nederland

Joop

Actief sinds 09 Juli 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 16992

Voorgaande reizen:

06 Juni 2014 - 29 Juni 2014

USA 2014

29 Mei 2014 - 01 Juni 2014

MC Rode Brigade 2014

18 Augustus 2012 - 30 Augustus 2012

TdF Pyreneeën-Alpen 2012

12 Augustus 2011 - 19 Augustus 2011

Duitsland - Zwarte Woud - Triberg

Landen bezocht: