Joshua NP - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Joshua NP - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Joshua NP

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

17 Juni 2014 | Verenigde Staten, Kingman

14.
Vandaag dus voor de laatste keer Hacienda geweest. En de GW achterlaten, nog wel ff snel een foto gemaaktNa een goede 3/4 uur LA verlaten, alhoewel de Garmin daar nog heel even anders over dacht, maar dat is uiteindelijk goed gekomen.
Op naar Joshua Tree. Dat is een NP van een hele andere orde. Dit is een woestijn van waaruit de hier en daar al dan niet kleine op groten hopen stenen omhoog gepoept hebben.
Bij die grote hopen zijn er mooie wandel paden gemaakt en daarvan hebben we er 2 gelopen. Eentje daarvan is naar een dammetje, door mensen gemaakt.
Was alles erg warm! Goed ingesmeerd en een volle fles water mee heerlijk genoten. Er stond zelfs ergens dat als je fles half leeg is dat dat omkeren betekend.
Daarna via de andeer kant eruit. Dat klinkt wel ff snel zo, maar was een best stuk nog door de woestijnerij. Zelfs een stukje off road erbij gepakt. Man man, wat is deze omgeving ook weerindrukwekkend, maar dan op een ander manier. Bij een uitzicht punt zagen we oa. De Andreas fault die ervoor gaat zorgen dat er straks een stukje Amerika de zee in gaat.
Hierna richting de Rocky Mountains. Hier zouden we vandaag niet aankomen en na een lange rit van in totaal ruim 700 km. inKingman aangekomen aan de HW 40 en hier vanuit de auto onderweg een Motel gereserveerd. Lekker douchen en nu slapen. De Chauffeuse slaapt al en ik ga dat ook maar doen.
Howdy!

• 17 Juni 2014 - 17:05

Jessica:

Goedemorgen Joop & Joan,
    Jullie eerste gezamenlijke dag zit er alweer op.
    Had al gelezen dat Joshua tree voor wandelaars qua warmte en qua gebrek aan water niet zo geliefd was behalve de korte wandelingen.
    Zijn 3 ecosystemen die daar samen komen.
    Foto's gezien en het is daar ook weer erg mooi.
    Benieuwd naar jullie foto's.
    En nu zitten we helemaal klaar voor een Skype moment met jullie.
    Voor dat jullie weer verder gaan.
    Maar waarschijnlijk zijn jullie erg moe.
    Na 700 km rijden mag dat ook wel.
    Nou misschien tot zo.
    Heel goeie reis verder en we kijken weer uit naar jullie volgende verslag.

• 17 Juni 2014 - 20:12

Judith Groot:

En weer een NP in de pocket!! Nee hoor, het gaat niet om het aantal, maar om de ervaring op zich natuurlijk. Gaaf weer!! Klasse hoor, die chauffeuse van je!! Doe haar de heel hartelijke groeten van ons!
    We zijn ondertussen jouw foto's op dropbox aan het bekijken; LEUK!!

Veel plezier voor morgen!!

Groetjes!!!! van Judith en Erik

• 18 Juni 2014 - 10:30

Je LYvje:

Jeeeej! Gelukt met de foto's! Super!
    Oant morn :-D
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmeteenbighug!