Grand Canyon - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Tuba City, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Tuba City

16.1
Vandaag vroeg vertrokken uit Flagstaff. Beetje noodgedwongen, we waren voeg wakker en, hebben niet heel goed geslapen. Vanwege de vele en harde wind. Dat was nog 2 x erger dan het Tulner weekeinde.
Voordeel is wel dat we al vroeg op pad zijn. Het gebruikelijke koffie, croissant en benzine ritueel gedaan en via de I40, was vroeger een stuk Route 66, naar het noorden, de GC.
16.2
Zo dat was, althans voor nu even, GC NP!
Die kunnen we ook weer afstrepen. Ik had het idee dat we van onder naar boven zouden gaan, net zoiets als de Alpen, maar je rijd op een vlakte en dan ineens kijk je diep, diep naar beneden. De mooie kronkel is goed te zien hoe hier even geleden het vele water doorheen ging. Niet raasde, want volgens JJ is het de tijd die het duurde geweest die dit verschijnsel heeft veroorzaakt. Hoe dan ook, echt gigantisch veel indrukken opgedaan. Komt door het idee van JJ om te gaan fietsen. We zijn naar 'Hermits Rest' gegaan en weer terug. Start was vanaf GC Visitor Center. Bij elkaar ongeveer 21ml (34km) gefietst langs de edge van de GC. Helemaal super. Zo heb je tijd om veel te zien en stop je sneller. Je rijd zo met de fiets tot de afgebakende rand. Natuurlijk heel veel foto's gemaakt, die zullen jullie wel gaan vervelen--). ook weer terug gefietst en dat was toch ietsje meer bergop. pfffff.
Daarna bij een supermarkt daar ( ja die was er) wat Frappuchino gekocht en een Tshirt.
ik kan nog honderduit vertellen over GC, maar je moet er geweest zijn om het te ervaren, zo overweldigend is het. hihi
Na de inkopen even vergaderd en het plan gemaakt om naar Cameron te gaan om overnachting te zoeken. Wel in een Motel, dat dan wel. In Cameron waren 5 huizen en een benzinepomp, meer niet. Besloten om maar door te rijden en zien waar wat te vinden was. De Garmin gaf aan dat er in Tuba City wat zou zijn en daar liggen we nu ook. Heerlijk 2 Kingsize bedden en geen wind.............
Morgen zien we wel verder. Eerst hier ontbijten en miss zwemmen in het Hotelzwembad.
Btw. vandaag Elks gezien, een mannetje met een groot Rack, helaas niet op de foto, en reeën en Lizzards.
ltr

• 19 Juni 2014 - 08:21

Je LYvje:

Wat zullen jullie lekker slapen nu, haha! Als het Tulner-weekend er niks bij was, moet je echt geen oog dichtgedaan hebben! Kamperen in the USA, weer een hele ervaring! En de Grand Canyon ook, zo te lezen! :-D Super!
    With love, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxenz.

• 19 Juni 2014 - 08:37

Jessica:

Nou dan zullen jullie nu wel lekker liggen te slapen.
    En de tent is goed in ge (waait) wijd. En storm bestendig haha.
    Lijkt me ook wel erg gaaf om het idd op de fiets te doen want je kunt gewoon iets meer bekijken en wat meer tijd heb je.
    Nou Joop de foto's zullen ons (mij) nooit vervelen hoor en kijk alweer uit naar de nieuwe serie.
    Hopelijk hebben iets van de sfeer en omgeving voor ons weten vast te leggen op foto wat altijd heel erg moeilijk blijkt.
    En ben het met je eens dat je er gewoon moet zijn geweest om het gevoel en sfeer echt te kunnen proeven en ervaren.
    Dus ga ik maar flink sparen.
    Nou fijne nachtrust en heelveel plezier.

• 20 Juni 2014 - 00:25

Pieternella Bosboom:

Het kan dus nog erger waaien hahaha. Maar dit is toch anders, in een tent in USA! Maar ik snap dat jullie een lekker plekje uit de wind gezocht hebben gezocht hebben!
    Dat heb ik nooit geweten van de GC, dat je van hoog in een diepte kijkt! Had ik niet verwacht, zo lijkt het niet op tv. Goed idee van Joan om te gaan fietsen, dan zie je veel meer, veel meer indrukken. En de tijd om af te stappen en heel veel foto's te nemen. En nee, die vervelen ons niet hoor Joop! Moet een hele ervaring zijn, die GC!
    Ik hoop dat jullie lekker geslapen hebben en lekker gezwommen?
    Heel veel plezier verder!

Tags: USA 2014