Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Joop Jansen - WaarBenJij.nu

Flagstaff

Door: Joe

Blijf op de hoogte en volg Joop

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

15.
Flagstaff.
Vandaag eerst een stuk land overbruggen.
We wilden ten zuiden van de GC komen. Daar eerst een park bezoeken en dan een slaapplaats, kamperen, zoeken. Dat is allemaal gelukt!
We zijn in Wupatki Sunset Crater Volcano geweest. Inderdaad allemaal vulkaan en Lava, want dat hoort erbij. Een paar trails gemaakt en ook een waarbij we in een korte afstand 9m omhoog moesten. Dat was ff klimmen in de warmte en stevige wind. Waaien doet het hier, pffff. Bij het naar boven lopen zij iemand tegen ons die al naar beneden liep dat het boven wel windkracht 70ml was. Zijn bril van zijn neus afgewaaid en kapot gegaan.
Nou het waaide echt flink daarboven en we hadden een mooi uitzicht. Niet zozeer een ver uitzicht, maar je kon goed de lava en enkele bergen zien.
Hier ook bij een oude nederzetting geweest, Wupatki Pueblo, dat zijn resten van een oude beschaving en een handelsroute toen hier wat meer water was. Nu is het er gortdroog en waait het giga hard overal.
Hier op de camping ook trouwens, maar de tent staat en houd het goed.
Net lekker gedouchet allebei, gegeten en zo maar slapen. Morgen naar de Grand Canyon!!!! Hier verheugen we ons alle 2 op. Ook her zien we wel hoe ver en waar we uitkomen.
We hebben in de verte de GC al gezien en dat belooft wat.
Gelukkig is het nu niet ver meer. Joan heeft vandaag een NP pas gekocht, erg goedkoop.
Hiermee kan je een jaar lang met 4 pers gratis in alle NP in de hele US of A.
Zelfs als je die al bezocht had en de bonnetjes kon laten zien, kreeg je korting op de pas. Ik geloof, met Joan haar NP bezoeken en die van mij van vorige week dat ze nog maar 20$hoefde te betalen. Vanaf nu dus gratis de N Parken in en soms zijn er speciale loketten voor pas houders, dus dat zal dan sneller gaan.
Zoals gezegd, zo maar slapen en hopen dat de wind wat gaat liggen.
Gisteren wel 3 fotoos bij het verslag gezet, maar niet over gekomen dus.
Voor nu slaap lekker en morgen....
ltr
Ps, die fotoos van gisteren staan bij ' voorbereiding' ik ga ze nog proberen te verplaatsen naar gisteren

• 18 Juni 2014 - 09:13

Jessica:

Hey Joop & Joan,

Gisteren al even wat foto's gezien van Joop via dropbox. Mooie opnames zitten ertussen Joop.
    Krijgen we ook een klein beetje het idee wat je al allemaal hebt gezien en de schoonheid daar van.
    Ook even op internet bekeken waar jullie nu zitten ( Wupatki Sunset Crater Volcano) wederom een prachtige NP.
    Je krijgt zo wel heel wat moois te verwerken. En dan op naar de Grand Canyon.
    Ook daar even via internet aan gesnuffeld en dat beloofd weer vele prachtige mooie indrukken voor jullie.
    En handig een NP jaarkaart daar heeft Joan goed aan gedaan. Want jullie zullen nog wel het 1 en ander gaan bekijken cq bezoeken.
    En hebben jullie de eerste overnachting in de tent overleefd met de harde wind die daar waait, maar vooral ook kunnen slapen?
    Ik wens jullie heelveel plezier bij de GC en vele mooie opnames. ( kunnen wij ook nog een klein beetje mee genieten naast de verhalen)
    En kijk weer uit naar je volgende verhaal.

Groetjes Jessica

• 18 Juni 2014 - 10:45

Je LYvje:

Ik begin te geloven dat Amerika een groot National Park is.... Het zijn er nog al wat! En dan moet je nagaan dat jullie maar een ienimini stukje USA bekijken nu!
    Wat een postzegeltje toch, dat Nederland, haha!
    En Roos, de fysio, begon steeds harder te "kwijlen" bij elk NP ik noemde, dat jij/jullie bezochten of gaan bezoeken :-D (zij mag volgend jaar)
    Leuk om te lezen (en voor jullie om te ervaren) hoe verschillend ze ook zijn. Een Walhalla voor de gemiddelde geofysicus! De aardse dan. Ook mooie sterrenhemels en maan daar?
    Genieten jullie maar lekker door daar! Doe ik hier. Zo de wekelijkse (doch uitgedunde) fam. Jansen lunch. Alvast de groetjes trug! :-)
    Alle liefs van het Postzegeltje alhier!
    Hopelijk Oant Morn!!!!! -xxxxxxxxxx-

Tags: Usa 2014